أكاديمية معيار النجاح للتدريب
الرئيسية
الدورات التدريبية
تفاصيل الدورة

STEP

( 220 تقييم )

اختبار ستيب STEP (اختبار كفايات اللغة الإنجليزية) هو اختبار معياري يستخدم لتقييم مستوى الكفاءة في اللغة الإنجليزية لغير الناطقين بها. يتم تنظيمه من قبل هيئة تقويم التعليم والتدريب في المملكة العربية السعودية، ويشبه في طبيعته اختبارات التوفل (TOEFL) والآيلتس (IELTS) ولكن بتصميم خاص يناسب البيئة السعودية.تقدم منصتنا التدريب الكافي على هذا الاختبار من خلال التدريب على بنك أسئلة مكون من اكثر من 15 الف .. حيث نهدف الى   قياس المهارات الأساسية في اللغة الإنجليزية مثل:حيث نقوم بتدريب المتدرب على المهارات الأساسية وهي:1. *الاستماع*: نقدم تدريبات  تتضمن سماع مقاطع صوتية والإجابة على أسئلة تتعلق بالمحتوى المسموع.2. *القراءة*: نقدم تدريبات تتضمن قراءة نصوص والإجابة على أسئلة لاختبار فهم المقروء.3. *القواعد اللغوية*: نقدم تدريبات  تتضمن أسئلة تهدف إلى تقييم معرفة الممتحن بالقواعد النحوية والصرفية.4. *الكتابة*: نقدم تدريبات  تتضمن كتابة مقاطع قصيرة لاختبار قدرة الممتحن على التعبير الكتابي.علما ان هذا الاختبار لأغراض عديدة، مثل الالتحاق بالجامعات، البرامج الأكاديمية، والدراسات العليا في السعودية، حيث يتطلب معرفة متقدمة باللغة الإنجليزية.

أهداف الدورة

المستخدمين المستهدفين (الكل)

لغة الدورة اللغة الانجليزية

وصف الدورة

اختبار ستيب STEP (اختبار كفايات اللغة الإنجليزية) هو اختبار معياري يستخدم لتقييم مستوى الكفاءة في اللغة الإنجليزية لغير الناطقين بها. يتم تنظيمه من قبل هيئة تقويم التعليم والتدريب في المملكة العربية السعودية، ويشبه في طبيعته اختبارات التوفل (TOEFL) والآيلتس (IELTS) ولكن بتصميم خاص يناسب البيئة السعودية.تقدم منصتنا التدريب الكافي على هذا الاختبار من خلال التدريب على بنك أسئلة مكون من اكثر من 15 الف .. حيث نهدف الى   قياس المهارات الأساسية في اللغة الإنجليزية مثل:حيث نقوم بتدريب المتدرب على المهارات الأساسية وهي:1. *الاستماع*: نقدم تدريبات  تتضمن سماع مقاطع صوتية والإجابة على أسئلة تتعلق بالمحتوى المسموع.2. *القراءة*: نقدم تدريبات تتضمن قراءة نصوص والإجابة على أسئلة لاختبار فهم المقروء.3. *القواعد اللغوية*: نقدم تدريبات  تتضمن أسئلة تهدف إلى تقييم معرفة الممتحن بالقواعد النحوية والصرفية.4. *الكتابة*: نقدم تدريبات  تتضمن كتابة مقاطع قصيرة لاختبار قدرة الممتحن على التعبير الكتابي.علما ان هذا الاختبار لأغراض عديدة، مثل الالتحاق بالجامعات، البرامج الأكاديمية، والدراسات العليا في السعودية، حيث يتطلب معرفة متقدمة باللغة الإنجليزية.


أهداف الدورة


محتويات الدورة

4 المعايير . 353 مؤشر . 70 عدد الساعات التدريبة
يعرض

G.V.1.7 Past continuous (questions and negation)

G.V.1.23 Used to / is used to/get used to (negation and questions)

G.N .2.4 Quantifiers(too, very, such)

G.Adj.4.6 Superlative Adjectives

G.Conj 7.2. Subordinating Conjunctions(after, although, as , because, before, how, if, once, since, than, that, though, till, until, when, where, whether, while,to,in order to)

G.V.1.2 Verb to have (questions and negation)

G.V.1.18 Verbs with to vs verbs with -ing

G.V.1.32 Should be and Could be

G.P.3.6 Everywhere, anywhere, anyone, something, everything, anything and nothing

G.Prep 6.4. Prepositions of place: at ,in ,on,via

G.V.1.13 future Perfect continuous (questions and negation)

G.V.1.29 Subject/verb agreement

G.P.3.1 Subject and Object Pronouns

G.V.1.8 Present Perfect

G.V.1.24 There (is/are) (was/were) (has been/have been) (will be )

G.N .2.5 collocation

G.Adj.4.2.1 Determiners (a, an, the articles) (this ,that.. demonstratives) (some, any, a few, many, all (of) the quantifiers) (one, two, .. numbers)

G.Conj 7.3 Conjunctive Adverbs (accordingly, also, eventually, furthermore, however, in conclusion, in contrast, similarly,

G.V.1.4 The present simple tense (questions and negation)

G.V.1.19 Passive

G.V.1.33 Seem to, meant to, suppose

G.Adj.4.1 Adjective Order

G.Prep 6.5. Prepositions of time: at, in, on (precise time- at)(duration -in)(days and dates-on)

G.V.1.14 Future by using: present continuous– (be) going to– will/shall -will

G.V.1.30 Question tag

G.P.3.2 Possessive Pronouns/ Possessive Adjectives Pronouns

G.V.1.9 past Perfect + past Perfect continuous

G.V.1.25 Phrasal verbs (go in/ fall off/ run away) (put on )

G.N.2.6 Nouns and its verbs \adverb\adjectives

G.AdV 5.1. Frequency Adverbs

G.Conj 7.4 Too/either, so am I / neither do I Conjoined Sentences

G.V.1.4 The present simple tense (questions and negation)

G.V.1.20 Must, mustn’t, don’t need to / Have to

G.N .2.1 Singular/Plural

G.Adj.4.1.3 Adjectives of opinion (nice, lovely, beautiful)

G.Prep 6.6. (from..to/ until/since/for) (Before/after/during/while) (under/behind/opposite)(to)

G.V.1.15 Modal verbs

G.V.1.31 Types of questions

G.P.3.3 Reflexive Pronouns

G.V.1.10 Stative verbs

G.V.1.26 Direct and Indirect speech

G.N .2.7 situation

G.AdV 5.2. Conjunctive Adverbs

G. 8. Interjections (wh, er, uh-huh, hmmm, ah and oh)(well, really, honest, of course, ouch)

G.V.1.5 The past simple tense (questions and negation)

G.V.1.21 Imperative (Do this! Don’t do that! Let’s do this!)

G.N .2.2 count Nouns (many/a few/ a lot of / some / any) (a/an) (the) Uncountable nouns

G.Adj.4.1.4 Adjectives of fact (size, age, shape, color, material, origin)

G.Prep 6.7. (up/over/through) (on/ at / by / with / about) (afraid of/good at/ of/at/for/ prepositions +ing) (verb+prep)

G.V.1.16 verbs form with if and Unless (first, second and third conditional if)

G.Adj.4.1.2 Determiners

G.P.3.4 Relative/Interrogative Pronouns

G.V.1.11 Present perfect continuous (questions and negation)

G.V.1.27 Get+(adj/to/in/out/on/off)

G.N .2.8 Nouns and its verbs\adverb\adjectives

G.Prep 6.2. Enclosed space (in/exact)

G.V.1.6 Present continuous (questions and negation)

G.V.1.22 Do vs make

G.N.2.3 Possessive nouns(-s\-’) singular and plural possessive

G.Adj.4.5 Comparative Adjectives

G.Conj 7.1. Coordinating Conjunctions (and, or, but, nor, because, for, so, yet)

G.V.1.1 Verb to be (questions and negation)

G.V.1.17 verbs forms following wish (present, past, future)

G.Prep 6.1. Point(at/exact)

G.P.3.5 possessive (whose)

G.V.1.12 Future perfect (questions and negation)

G.V.1.28 Go+(to/on/for/ing)

G.N.2.9 Articles (a ,an and the )

G.Prep 6.3. Surface(on/exact)

Short comprehension passages

RC.2 Reading to Perform a Task

Long comprehension passages

RC.3 Demonstrating General Understanding

RC.2 .1 Reading Charts and Graphs, Understanding Directions

RC.4 Developing an Interpretation

RC.5 Examining Content

Mini comprehension passages

RC.1 Word Meaning

C.A.1. G.16 Compound Sentences

C.A.1. G.31 Model Auxiliary and Past Time Writing

CA.2 Punctuation: (full stop or period/ comma/ semi- colon/colon/apostrophe/question mark/exclamation mark)

C.A.1. G.26 General Truth and Generalizations: Present Tense

C.A.1. G.22 Grammar and use of Passive Sentences

Punctuation

C.A.1. G.17 Gerunds

C.A.1. G.32 Past Time Writing: Past Tense, Past Perfect, and Past Progressive

CA.3 The use of correct word order at the sentence level

C.A.1. G.27 Irregular Verbs

C.A.1. G.23 Complex Sentences and Sentence Combining

C.A.1. G.18 Infinitives

C.A.1. G.33 Present Time Writing: Present Progressive and Stative Verbs

CA.4 The correct placement of information depending on the organization of a paragraph

C.A.1 .G.28 Model Auxiliary Verbs

C.A.1. G.24 Subordinating Conjunctions and Types of Subordination

C.A.1. G.19 Overview of +ing Words

C.A.1. G.34 Present Perfect Verb form

CA.5 The use of signal words like but, and, or, however, since, because, until, as a result, on the other hand, never, always, sometimes.

C.A.1. G.29 Model Auxiliary for advice, Recommendations, and Rules

C.A.1. G.25 Making Transitions and using Transitions words

C.A.1. G.20 Writing Numbers to Report Data and Factual Information

C.A.1. G.35 Sequence of Tense and Reported Speech

C.A.1. G.15 Coordinating Conjunctions

C.A.1. G.30 Model Auxiliary for Logical Probability and for Making Guesses

CA.1 Capitalization

C.A.1. G.26 Future Time Writing

C.A.1. G.21 Grammatical and Logical Parallelism

C.A.1. G.36 Subjective Verbs


798 ر.س

دورات STEP

متبقى 48 الطلاب

نساء

2025-08-31 2025-09-28

تدريب مباشر

70 عدد الساعات التدريبة

( الحد الأدنى - الحد الأقصى ) : 10 -50 متدرب

امكانية التواصل المباشر مع المدربين

بنك اسئلة متكامل

مصادر و مراجع متخصصة

4 اسابيع

شهادات معتمدة

تمنح شهادة اتمام البرنامج معتمدة من منصة معيار النجاح للتدريب و هي شهادة مؤهلة لدخول اختبار الرخصة المهنيةو ليست شهادة معتمدة من هيئة التقويم و التدريب

طرق الدفع

تحتاج الى مساعدة؟

لا تتردد في الاتصال بنا


920031153

step@success.sa

مدربين الدورة

متبقى 50 الطلاب

( 220 التقييم )

اختبار ستيب STEP (اختبار كفايات اللغة الإنجليزية) هو اختبار معياري يستخدم لتقييم مستوى الكفاءة في اللغة الإنجليزية لغير الناطقين بها. يتم تنظيمه من قبل هيئة تقويم التعليم والتدريب في المملكة العربية السعودية، ويشبه في طبيعته اختبارات التوفل (TOEFL) والآيلتس (IELTS) ولكن بتصميم خاص يناسب البيئة السعودية.تقدم منصتنا التدريب الكافي على هذا الاختبار من خلال التدريب على بنك أسئلة مكون من اكثر من 15 الف .. حيث نهدف الى   قياس المهارات الأساسية في اللغة الإنجليزية مثل:حيث نقوم بتدريب المتدرب على المهارات الأساسية وهي:1. *الاستماع*: نقدم تدريبات  تتضمن سماع مقاطع صوتية والإجابة على أسئلة تتعلق بالمحتوى المسموع.2. *القراءة*: نقدم تدريبات تتضمن قراءة نصوص والإجابة على أسئلة لاختبار فهم المقروء.3. *القواعد اللغوية*: نقدم تدريبات  تتضمن أسئلة تهدف إلى تقييم معرفة الممتحن بالقواعد النحوية والصرفية.4. *الكتابة*: نقدم تدريبات  تتضمن كتابة مقاطع قصيرة لاختبار قدرة الممتحن على التعبير الكتابي.علما ان هذا الاختبار لأغراض عديدة، مثل الالتحاق بالجامعات، البرامج الأكاديمية، والدراسات العليا في السعودية، حيث يتطلب معرفة متقدمة باللغة الإنجليزية.

أهداف الدورة

المستخدمين المستهدفين :

2025-08-31 2025-09-28

messages.remote_lecatures

70 عدد الساعات التدريبة

28 يوم

1855 ريال سعودي

798 ريال سعودي